W jaki sposób połączyć konto na Facebooku z Instagramem?

Dlaczego warto połączyć konto FB z Instagramem?

Z roku na rok media społecznościowe coraz bardziej wpływają na nasze życie. Większość osób posiada jednocześnie konta na różnych portalach społecznościowych. Przede wszystkim wynika to z faktu, że na różnych stronach internetowych pojawiają się różnego rodzaju treści. Po drugie, firmy, które dobrze zarządzają swoimi kampaniami reklamowymi, powinny dywersyfikować swoje kanały marketingowe na różne media społecznościowe, tak aby dotrzeć do jak największego grona klientów. Oddzielne prowadzenie wielu kont w tym samym czasie może zająć dużo czasu i wysiłku, ale od kiedy Facebook kupił prawa do Instagrama w 2012 roku, połączenie obu profili stało się łatwiejsze i szybsze, a zarządzanie swoimi kontami w social media stało się znacznie prostsze.

W jaki sposób połączyć prywatne konto?

Aby ze sobą oba konta, należy przejść do Instagrama, kliknąć ikonę ustawień (wygląda inaczej w zależności od systemu operacyjnego telefonu), a na dole paska pojawi się opcja o nazwie „Powiązane konta”. Następnie należy kliknąć ikonę „Facebook” i wprowadzić swoje dane, czyli nazwę użytkownika lub e-mail i hasło. Po prawidłowym zapisaniu danych oba konta zostaną pomyślnie połączone. Daje to możliwość publikowania postów na poziomie Instagrama, które jednocześnie są widoczne również na Facebooku. To duże ułatwienie dla użytkowników, którzy wcześniej tworzyli dwa różne wpisy na dwóch portalach o bardzo podobnej treści i zdjęciach. 

Co zrobić w przypadku konta firmowego?

Jeśli posiadamy stronę naszej firmy na Facebooku, jesteśmy również w stanie połączyć profil swojej firmy z Instagramem. Jednak podstawowym wymogiem procesu połączenia jest to aby być administratorem obu stron. W ustawieniach w aplikacji Instagram, przechodzimy do zakładki „Powiązane konta” i klikamy kafelek z napisem Facebook. Posługiwanie się profilami swojej firmy w ten sposób może zwiększyć zasięg swojej reklamy i promocji własnej marki. Wielu potencjalnych klientów korzysta tylko z Facebooka, ale niektórzy wolą treści publikowane na Instagramie. Dzięki takiemu połączeniu trafi w gusta obu użytkowników i pozwoli na łatwą komunikację, niezależnie od ulubionego portalu społecznościowego.