Czym jest content marketing i dlaczego jest ważny?

Marketing treści to długofalowa strategia marketingowa, której celem jest przyciągnięcie odbiorców docelowych i budowanie relacji opartych na zaufaniu. Aby osiągnąć swoje cele, marketerzy tworzą i rozpowszechniają odpowiednie treści.

Dlaczego content marketing jest ważny?

Content marketing (ofertę znajdziesz m.in. na: https://kohai.pl/oferta/content-marketing/) pomaga budować długotrwałe relacje z docelowymi odbiorcami. Pomaga to przyciągnąć potencjalnych klientów i utrzymać obecnych. Na przykład firmy, które prowadzą blog, przyciągają o 55% więcej odwiedzających. Według statystyk, marketing treści generuje trzy razy więcej leadów niż płatna reklama w wyszukiwarkach. 

Jak rozpocząć skuteczny marketing treści?

content marketing
  • Zbadaj swoją grupę docelową;
  • Napisz plan treści;
  • Dostarczanie treści o wysokiej jakości;
  • Wykorzystaj różne rodzaje treści.

Myślisz, że content marketing zaczyna się od pisania ciekawych i oryginalnych artykułów? Oto kilka wskazówek, które pomogą zbudować skuteczną strategię.

Zbadaj swoją grupę docelową

Tworzenie treści dla samej treści to zawodna taktyka. Zwiększanie listy mailingowej również nie jest gwarancją sukcesu. Musisz poznać swoich potencjalnych nabywców – ich potrzeby i zainteresowania. Zrób rozeznanie. Zbierz jak najwięcej cennych informacji. Dowiedz się, jaki jest ich wiek, zawód, status społeczny, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania, preferencje. Twórz treści, które zainteresują Twoich odbiorców docelowych i pomogą im rozwiązać istniejące problemy.

Napisz plan treści

Aby osiągnąć swoje cele i utrzymać zaangażowanie potencjalnych klientów, stwórz plan. Uwzględnij potrzeby i zainteresowania swoich klientów. Udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Planowanie oszczędza czas, pozwala uniknąć powtarzania treści i pozwala skupić się na celach.

Dostarczaj treści o wysokiej jakości

O jakości treści decydują trzy czynniki: oryginalność, unikalność i wartość. Najlepsze są oryginalne treści eksperckie oparte na Twojej unikalnej wiedzy. Niekiedy dopuszczalne jest przeredagowanie jakościowe. Jeśli chodzi o liczbę publikacji, nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi. Nigdy nie zaniedbuj jakości na rzecz ilości. Klienci powinni oczekiwać na kontakt z Tobą. Zawsze staraj się spełnić ich oczekiwania.