Czym jest CTR i czego dotyczy?

Jeśli chcemy sprawdzić, czy nasze działania przynoszą dobre efekty, najlepiej zaufać liczbom i obserwować współczynnik klikalności! Czego dotyczy CTR i co warto o nim wiedzieć? Postaramy się pokrótce wyjaśnić najważniejsze kwestie związane z Click Through Rate.

Czym jest CTR?

CTR jest skrótem od Click Through Rate. Tłumacząc prościej CTR, to inaczej współczynnik klikalności. Określa on stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń, podając go w skali procentowej. Daje nam więc Informację o tym, jak często po wyświetleniu naszych treści użytkownik korzysta z linku (klika w niego).

Jaki jest wzór na CTR?

CTR = (kliknięcia/wyświetlenia) x 100%

Jeśli nasza reklama wyświetli się 1000 użytkownikom albo 1000 zobaczy naszą witrynę w wyszukiwarce, a 300 z nich kliknie w link, wówczas wskaźnik CTR wynosi 30%.

CTR to świetny sposób na sprawdzenie, czy prowadzone działania rzeczywiście przynoszą rezultaty, czy są dopasowane do grupy docelowej, a także, czy kampanie spełniają swoją rolę. Rzecz jasna, im wyższy wskaźnik CTR, tym lepiej dla naszej działalności. Wysoki CTR oznacza, że dobrze spełniamy swoje cele.

CTR — czego dotyczy?

Najczęściej współczynnik CTR odnosi się do płatnych kampanii reklamowych, przykładowo Google Ads. CTR w Google Ads będzie dawał nam informację na temat tego, ile osób zainteresowało się daną reklamą. Zdecydowanie warto jednak podkreślić, że liczy się przede wszystkim, szersze zastosowanie. Tym wskaźnikiem powinniśmy się kierować w zasadzie nie tylko w tym wypadku, ale we wszystkich działaniach marketingowych, jakie podejmujemy. Niezależnie od tego, czy przygotowujemy treści na swoją stronę, usprawniamy UX dla całej witryny, czy też zajmujemy się optymalizacją SEO. Wskaźnik CTR znajduje zastosowanie zarówno w kontekście organicznych wyników wyszukiwania, powiadomień push, jak i e-mail marketingu. To dobry, prosty i miarodajny wskaźnik, który usprawnia działania i pozwala je zoptymalizować. Dzięki niemu mamy jasny obraz tego, co warto poprawić w swoich działaniach, a co się sprawdza.