Google shopping- nowa jakość marketingu w e-commerce

Silnie rozwinięta branża e-commerce wymaga od sklepów internetowych wzrostu konkurencyjności i podejmowanie nowych, skutecznych działań marketingowych w sieci. Ponad 70% użytkowników internetu rozpoczyna poszukiwanie interesujących ich produktów poprzez wpisanie danych fraz w wyszukiwarkę Google. Aby ułatwić proces wyszukiwania i porównywania produktów firma Google stworzyła narzędzie służące do przeglądania ofert zakupowych zgromadzonych w jednym miejscu.

Czym jest google shopping?

Zakupy Google jest przeglądarką internetową umożliwiającą wyszukiwanie, porównywanie i prowadzenie kampanii reklamowych danych ofert produktowych lub usługowych w internecie. Narzędzie to jest stworzone z myślą o wygodzie osób kupujących, a w szczególności jest doskonałym sposobem ułatwiającym prowadzenie działalności e-commerce.

Z punktu widzenia użytkownika korzystanie z przeglądarki google zakupy umożliwia porównanie produktów, ich cen oraz wyglądu bez wchodzenia na poszczególne strony internetowe sklepów internetowych. Dzięki wielu narzędziom takim jak na przykład Google Merchant Center klient może być pewny, że wszystkie informacje o danym produkcie są jak najbardziej aktualne.

Jeżeli chodzi o korzyści płynące dla klientów Sempai z korzystania z google shopping dla prowadzących sklepy internetowe to przede wszystkim tworzenie skutecznych, spersonalizowanych kampanii reklamowych. Do tej pory działalność marketingowa podejmowane przez dane podmioty oparta była na wynikach organicznych oraz tych pochodzących z reklam Google Ads. Jednak reklamy google to głównie reklamy tekstowe, które przenoszą użytkownika po kliknięciu bezpośrednio do strony produktowej. Dzięki zakupom google sprzedawca może tworzyć wizualne reklamy produktów zawierające także opis, co ma znaczący wpływ na zwiększenie współczynnika konwersji (czyli transakcji) na stronie.

Dlaczego Zakupy Google są skuteczne?

Silna konkurencja w branży e-commerce wymusza na właścicielach sklepów internetowych poszukiwanie coraz bardziej skutecznych strategii marketingowych. Dzięki korzystaniu z google shoppingu sklepy internetowe mogą prezentować wizualną ofertę produktową jeszcze zanim klient odwiedzi daną witrynę.

Aby korzystać z usługi google zakupy, należy połączyć stronę sklepu wraz z platformą Google Merchant Center. Narzędzie to służy przesyłaniu i udostępnianiu danych o produktach i sklepie internetowym wszystkim usługom google. Mechanizm ten umożliwia także szybkie uaktualnienie danych, jeżeli zostaną one zmienione na stronie sklepu.

System Google Zakupy pozwala także na tworzenie działań reklamowych dotyczących produktów sprzedażowych. W zakupach google istnieje nowy format reklamy PLA (Product Listing Ads), która ma charakter wizualno-tekstowy i zawiera zdjęcie, cenę produktu oraz informacje o sklepie. Pozwala ona klientowi na ocenienie szczegółów poszukiwanego produktu już na etapie wyszukiwania w przeglądarce. 

Roboty google same dopasowują daną reklamę PLA do wyników wyszukiwania użytkowników na podstawie opisu produktowego. Z tego powodu niezwykle istotna jest jakość i precyzja opisów produktów i kategorii zawartych na stronie sklepu.