Jak rozpocząć przygodę z Google Analytics 4

Google Analytics to usługa analityki internetowej oferowana przez Google, która śledzi i raportuje ruch w witrynie. Zawiera różnorodne informacje, w tym liczbę odwiedzających witrynę i odwiedzone przez nich strony.

Google Analytics to podstawowe narzędzie dla każdego właściciela witryny. Dzięki niemu możesz łatwo śledzić wydajność swojej witryny i wprowadzać odpowiednie poprawki. Będziesz mógł zobaczyć, które strony generują największy ruch i co najlepiej sprawdza się w przypadku Twoich odbiorców.

Google Analytics może być również używany do identyfikowania wzorców użytkowników w Twojej witrynie, takich jak miejsce spędzania czasu, czas przebywania na każdej stronie itp., co pomoże Ci podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące optymalizacji witryny pod kątem potrzeb użytkowników.

Dlaczego potrzebujesz kodu śledzenia z Google do użycia z Google Analytics?

Kod śledzenia Google to seria liczb, których Google Analytics używa do identyfikowania użytkowników, którzy przeszli z Twojej witryny. To jak identyfikator użytkownika Twojej witryny. Jeśli nie masz kodu śledzenia, Google Analytics (https://sempai.pl/blog/google-analytics-4-krok-1-podstawowa-konfiguracja-narzedzia/) nie będzie w stanie śledzić ruchu z Twojej witryny i nie będzie w stanie dostarczyć Ci cennych informacji na temat wydajności Twojej witryny. Jedynym sposobem na uzyskanie tego kodu jest odwiedzenie witryny.

Skąd można uzyskać kod śledzenia?

Gdy otrzymasz kod śledzenia dla swojej witryny, ważne jest, aby wiedzieć, gdzie go znaleźć. Możesz użyć generatora kodu śledzenia Google Analytics, aby wygenerować kod dla swojej witryny. Jeśli nie masz kodu śledzenia, możesz również skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej Google Analytics, a następnie wprowadzić wygenerowany kod do swojej witryny.

google analytics

Jakie są rodzaje kodów śledzenia, z których możesz wybierać?

Istnieją różne rodzaje kodów śledzenia, których można używać w witrynie. Najpopularniejszym typem jest standardowy kod HTML. Jest używany przez wiele serwisów internetowych i jest stosunkowo łatwy do wdrożenia.