Jak skonfigurować przekierowanie 301 i 302?

Wykonanie przekierowania 301 jest proste. Będziesz musiał zalogować się na serwer swojej strony i uzyskać dostęp do katalogu głównego witryny. Stamtąd przejdziesz do pliku .htaccess swojej strony (lub pliku kontrolującego ustawienia serwera, w zależności od usługi hostingowej Twojej strony). Po otwarciu pliku .htaccess, będziesz chciał dodać dyrektywę Redirect i wprowadzić adres URL, na który chcesz przekierować stronę. Na przykład, jeśli chcesz przekierować stronę www.example.com/articles/dogs na www.example.com/dogs, w swoim pliku .htaccess wpiszesz następujące dane: Redirect 301 /articles/dogs http://example.com/dogs To już wszystko. Twoje przekierowanie będzie działać po zapisaniu i zamknięciu pliku .htaccess.

Jak skonfigurować przekierowanie 302

Przekierowania 302 są nieco bardziej przypadkowe niż przekierowania 301 i nie otrzymują tak wiele uwagi od wyszukiwarek. To powiedziawszy, nadal możesz skonfigurować przekierowanie 302, aby przekierować stronę na tymczasowy adres URL. Aby to zrobić, musisz zalogować się na serwer swojej strony i uzyskać dostęp do katalogu głównego witryny. Stamtąd przejdziesz do pliku ustawień Twojego serwera. Po otwarciu pliku ustawień serwera, będziesz chciał dodać dyrektywę Redirect. Więcej o tym znajdziesz na https://sempai.pl/blog/przekierowanie-301-i-302-czym-sa-i-jaki-maja-wplyw-na-seo/.

Podsumowanie

Przekierowania są powszechnym mechanizmem wysyłania użytkowników na właściwe strony w przypadku, gdy wprowadzą oni nieprawidłowy adres URL. Możesz jednak używać przekierowań także do kilku innych przydatnych celów. Przekierowanie 301 to trwałe przekierowanie, które sygnalizuje wyszukiwarkom i odwiedzającym, że strona została na stałe przeniesiona w inne miejsce. Z drugiej strony, przekierowanie 302 jest tymczasowym przekierowaniem, które informuje wyszukiwarki i odwiedzających, że adres URL został tymczasowo przeniesiony lub zaktualizowany bez zmiany jego stałej lokalizacji. W tym wpisie na blogu wyjaśniliśmy, jak działają te dwa rodzaje przekierowań i kiedy najlepiej jest ich używać na własnej stronie internetowej.