Jak stworzyć dobry opis produktu, który zwiększy sprzedaż?

Sklepy internetowe, oprócz wielu zalet, mają też jedną wadę – klient nie ma możliwości zobaczenia produktu przed zakupem. Podstawowym źródłem wiedzy dla niego są zdjęcia i opis produktu. Dobry opis produktu powinien rekompensować brak fizycznego kontaktu z towarem, dostarczając rzetelne i wyczerpujące informacje na temat sprzedawanej rzeczy. Podany w atrakcyjnej formie może mieć realny wpływ na decyzje klienta i wzrost sprzedaży, a przygotowany dodatkowo pod SEO, pomoże zwiększyć widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania.

Opis produktu

Opis produktu w sklepie internetowym pełni podobną rolę do sprzedawcy w sklepie stacjonarnym. Dobry sprzedawca nie tylko wie wszystko na temat oferowanej rzeczy, ale swoją wiedzę potrafi przedstawić w sposób przystępny i atrakcyjny. Informuje, doradza i zachęca do zakupu. Dobry opis produktu może mieć realny wpływ na zyski ze sprzedaży w sieci. Jakich zasad warto się trzymać przy tworzeniu tego typu treści?

Cechy dobrego opisu produktu – jak pisać?

  • treść musi być unikalna, nie należy kopiować opisów z innych stron (nawet ze stron producenta);
  • grupa docelowa, do której się zwracamy, powinna być jasno określona, treść i formę opisu należy dostosować pod potrzeby konkretnego klienta;
  • dobry opis produktu musi być możliwie zwięzły i konkretny, przekazywać jedynie przydatne informacje i fakty, skupiać się na korzyściach płynących z zakupu;
  • struktura powinna opierać się na sprawdzonym schemacie: na początku wymieniamy cechy produktu, następnie skupiamy się na jego zaletach, kończymy opisując korzyści z jego nabycia;
  • opis, oddziaływający na zmysły i emocje, najskuteczniej zachęci do sprzedaży;
  • informacje powinny być podane w kolejności od najważniejszej, klient nie czyta zazwyczaj całego opisu;
  • wyliczenia, wypunktowania, rozbicie tekstu na akapity oraz wstawienie nagłówków zwiększa przejrzystość i czytelność opisu produktu;
  • dobry opis produktu powinien być przygotowany pod kątem SEO.

Opisy produktów a SEO 

Dobry opis produktu, poza zachęceniem do zakupu, może również pomóc w zwiększeniu ruchu na samej stronie internetowej sklepu. Jest to możliwe dzięki optymalizacji treści pod kątem SEO. 

SEO – dlaczego to takie ważne?

SEO to skrótowy zapis angielskiego określenia Search Engine Optimization. SEO oznacza więc takie dostosowanie treści na stronie internetowej, które uczyni ją bardziej atrakcyjną i widoczną dla wyszukiwarek internetowych. Im lepiej zoptymalizowana strona, tym wyżej pojawia się w wynikach wyszukiwarek, co przekłada się na zwiększoną liczbę odwiedzin witryny.

Podstawowe zasady tworzenia opisów optymalizowanych pod kątem SEO

  • Dobór odpowiednich fraz i słów kluczowych oraz zachowanie umiaru w ich stosowaniu;
  • umieszczanie słów kluczowych nie tylko w treści opisu, ale również w tytule i nagłówkach;
  • stosowanie w opisie linkowania wewnętrznego;
  • dbanie o unikalność treści, niekopiowanie z innych stron;
  • unikanie zwartego bloku tekstu, dzielenie go na akapity, dodawanie tytułów i śródtytułów, pogrubianie najważniejszych fraz.