Na czym polega link building?

Pozycjonowanie strony to proces złożony. Dzieli się na dwa, podstawowe obszary: on-side oraz off-side. W pierwszym przypadku chodzi o wszelkie działania, które najczęściej integrują w strukturę treści oraz architekturę strony. Natomiast druga kategoria działań związana jest z wszelkimi, dostępnymi narzędziami, które pozwalają budować wiarygodność witryny. Innymi słowy, to wykonywanie takich czynności, które mają sprawić, że algorytm Google oceni daną stronę jako godną polecenia.

Jak zwiększyć wiarygodność strony?

Jeśli chodzi o wiarygodność strony, chodzi tutaj przede wszystkim o jakość jej treści. Oznacza to, że algorytm ocenia, na ile dana witryna może być faktycznie pomocna dla użytkownika. Podstawowym kryterium jest zapytanie przesłane w wyszukiwarce. Następnie następuje proces wyszukiwania treści oraz tworzenia listy wyników, co trwa na prawdę ułamki sekund. Jakie kryteria algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę? Między innymi ilość odnośników. Chodzi tutaj o linki, które przekierowują użytkownika pod konkretny adres. Same odnośniki muszą znajdować się na stronach zewnętrznych, czyli takich, które są niepowiązane bezpośrednio z docelową domeną. Proces tworzenia linków zewnętrznych określa się jako link building.

Co to jest link building

Wiele osób zastanawia się, co to link building oraz w jaki sposób można go wykorzystać? W kontekście pozycjonowania sporo mówi się o optymalizacji treści, czyli o słowach kluczowych. Jednak to tylko jeden ze sposobów działania, który pozwoli polepszyć wyniki strony w wyszukiwarce. Tak naprawdę efekty przynosi dopiero kompleksowe działanie, które oznacza tworzenie linków zewnętrznych. Można wykorzystać je na social media, na innych stronach, na blogu. Bezpośrednim celem linkowania jest pozycjonowanie, jednak pośrednik zwiększenie również wejść na stronę. W ten sposób można zwiększyć ilość jej wyświetleń nie tylko poprzez jej widoczność w wyszukiwarce, ale również dzięki stworzeniu sieci linków, która stanowi odnośnik do pozycjonowanej domeny.