Współczesny sektor marketingowy uległ sporej transformacji. .W dużej mierze wynika to z rozwoju Internetu, a co za tym idzie, także portali społecznościowych. Obecnie istnieje wiele możliwości budowania pozytywnego wizerunku firmy, czy promowania danego produktu, czy usługi.
E-marketing, czyli marketing w sieci
Nowoczesna kampania promocyjna przyjmuje bardzo szeroką formę. Wynika to z faktu, iż wykorzystuje się narzędzia takie, jak:
- social media: Facebook, Instagram
- serwisy internetowe, jak Youtube
- własną stronę internetową
- platformy, jak TikTok, czy Twitter
W zależności od tego, która z przestrzeni internetowych staje się celem kampanii reklamowej, wykorzystuje się inne narzędzia. Od krótkim filmików, przez treści promowane, po chociażby, prowadzenie bloga. W ostatnim czasie popularny stał się także marketing rekomendacyjny. Na czym polega?
Na czym polega marketing rekomendacyjny?
Zasada jest bardzo prosta – dana osoba poleca produkt lub usługę. Przez długi czas marketing w takiej formy dotyczył przede wszystkim opinii, które można było wystawiać na poszczególnych portalach. Tego typu marketing może mieć postać ocen, które wystawia się konkretnym firmom na Google, czy na Facebooku. Dla osoby potencjalnie zainteresowanej rekomendacją może być tak samo sama ocena, jak też opinie poszczególnych osób, które wyraziły się pochlebnie na temat danej usługi, czy przedmiotu.
Więcej o marketingu rekomendacyjnym tutaj
Marketing rekomendacyjny a osobowości internetowe
To, że dana, znana osoba, czyli celebryta, reklamuje dany produkt, czyli niejako go rekomenduje, w marketingu jest wykorzystywane od dłuższego czasu. Na takim modelu opiera się wiele spotów reklamowych, które emituje się w telewizji. Jednak we współczesnym świecie mówi się także o osobowościach internetowych, czyli influencerach. Są to osoby, które na przykład publikują posty na IG, publikują swoje filmy na YT, czy streamują na Twitchu. Im większe zasięgi posiada dana osoba, tym więcej firm interesuje się współpracą. Zaprasza danego infulencera do zarekomendowania danego produktu.