Ważne elementy SEO, które powinieneś znać i jak je zastosować w praktyce

Search Engine Optimization, lub SEO, to praktyka manipulowania widocznością strony internetowej w wyszukiwarkach. Choć może to brzmieć jak skomplikowany schemat dla czegoś, co nie powinno mieć większego znaczenia dla użytkowników, w rzeczywistości ma ogromny wpływ na odwiedzających Twoją stronę i potencjalnych klientów. Użytkownicy mają tendencję do ufania witrynom, które pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania, bardziej niż tym zakopanym na dole lub nie wymienionym w ogóle. Ci pierwsi są również bardziej skłonni do konwersji w klientów. Co więc możesz zrobić, aby poprawić swoje SEO? Przeczytaj nasz wpis na blogu, aby się dowiedzieć!

Tworzenie jakościowych treści

Sekretem każdego rodzaju content marketingu jest tworzenie wysokiej jakości treści, które rozwiązują problemy Twoich czytelników lub odpowiadają na ich potrzeby. Ma to zastosowanie również w przypadku SEO. Należy jednak pamiętać, że typ treści, który działa najlepiej dla SEO, różni się od tego, co działa najlepiej dla Twoich czytelników.

Kluczowe czynniki tworzenia treści przyjaznych dla SEO obejmują wybór odpowiednich słów kluczowych, tworzenie atrakcyjnych tytułów i formatowanie treści pod kątem możliwości skanowania. Po pierwsze, wybierz odpowiednie słowa kluczowe, które mają wysoki wolumen wyszukiwania, ale niską konkurencję. Następnie stwórz tytuły, które są atrakcyjne, opisowe i zawierają słowa kluczowe. Na koniec sformatuj swoją treść tak, aby była łatwa do odczytania, oddzielając akapity podtytułami i upewniając się, że akapity są krótkie i na temat.

Posiadaj responsywną stronę internetową

Kiedy Google po raz pierwszy zaczął rankingować strony internetowe na początku lat 2000, patrzył przede wszystkim na zawartość każdej strony. Jeśli twoja strona była istotna dla wyszukiwanych haseł, wtedy będziesz wysoko w rankingu. Dzieje się tak dlatego, że Google jest tak naprawdę katalogiem, a nie wyszukiwarką stron internetowych. Ale ta metoda szybko okazało się być problematyczne. Właściciele stron internetowych oszukiwali system, tworząc strony z niewielką lub żadną prawdziwą treścią, zaprojektowane wyłącznie w celu uzyskania lepszej pozycji w SERP-ach. Doprowadziło to do wyścigu zbrojeń coraz bardziej sztucznymi praktykami SEO, takimi jak upychanie słów kluczowych, kupowanie linków i niekończące się kręcenie artykułów.

W 2010 roku Google ogłosiło, że strony z przyjaznymi dla urządzeń mobilnych projektami będą miały wyższą pozycję w rankingu. Od tego czasu, ważniejsze niż kiedykolwiek stało się zapewnienie, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, czyli responsywna. Strona responsywna jest zoptymalizowana pod kątem wszystkich urządzeń, dzięki czemu użytkownicy korzystający zarówno z komputera stacjonarnego, jak i telefonu mają dostęp do tych samych wspaniałych treści.

Upewnij się, że Twoja strona jest bezpieczna

Dni niekończącego się upychania słów kluczowych i budowania linków już dawno minęły. Dziś algorytmy Google są o wiele bardziej wyrafinowane i trudniej je oszukać. Jeśli chcesz uplasować się wyżej w SERPach, najlepiej jest tworzyć świetne treści, które rozwiązują problemy Twoich czytelników. Możesz również podjąć kroki, aby upewnić się, że Twoja strona jest bezpieczna i przestrzega najlepszych praktyk. Obejmuje to upewnienie się, że Twoja strona jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ma ważny certyfikat SSL i używa https:// zamiast http://. W ten sposób Google wie, że Twoja witryna jest godna zaufania i istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że zostaniesz zdegradowany w SERPach.
Ważny certyfikat SSL jest znakiem legalnej strony biznesowej. Dzięki standardowemu certyfikatowi wszystkie dane są szyfrowane między użytkownikiem a serwerem – ale dzięki zielonej kłódce i słowu „secure” pojawiającemu się w adresie URL, odwiedzający wiedzą na pewno, że strona jest legalna.

Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych

Kolejną zmianą w algorytmie Google było przejście na spojrzenie na świat skoncentrowane na użytkowniku. Oznacza to, że Google bierze teraz pod uwagę doświadczenia użytkownika związane z daną stroną, w tym jak ta strona się ładuje, z jakiego urządzenia korzysta i jak łatwo się po niej porusza. Na przykład, jeśli użytkownik wpisze „najlepsze wegańskie restauracje w Nowym Jorku”, prawdopodobnie kliknie pierwszy link, który się pojawi. Jeśli jednak kliknie pierwszy link i wyląduje na stronie, której załadowanie zajmuje 10 sekund podczas przewijania w dół na telefonie, jest o wiele bardziej prawdopodobne, że kliknie przycisk wstecz. Ponieważ użytkownicy mobilni są zwykle niecierpliwi, nowy algorytm Google ma na celu nadanie priorytetu stronom, które ładują się szybko i są łatwe w nawigacji. Jeśli więc stosujesz wszystkie inne najlepsze praktyki SEO, ale zaniedbujesz optymalizację swojej strony pod kątem urządzeń mobilnych, możesz stracić potencjalnych klientów.

Dodaj linki wewnętrzne

Jedną z rzeczy, która nie zmieniła się od wczesnych dni SEO jest znaczenie budowania linków do Twojej witryny. Linki z innych zaufanych i powiązanych stron internetowych mogą pomóc Ci uplasować się wyżej w SERPach – a także zwiększyć autorytet Twojej witryny. Ale w dzisiejszych czasach nie chcesz budować linków z niskiej jakości, niepowiązanych stron tylko dla linków. Zamiast tego, chcesz skupić się na uzyskaniu wysokiej jakości, istotnych linków z autorytatywnych źródeł, takich jak blogi o wysokim autorytecie w twojej niszy. Ponieważ algorytm bierze pod uwagę to, jak bardzo powiązane są Twoje treści, możesz zwiększyć autorytet swojej witryny poprzez linkowanie do powiązanych stron i innych treści w Twojej witrynie. To również sprawia, że Twoja strona jest bardziej powiązana, a zatem bardziej autorytatywna i godna zaufania.

Wnioski

Po przeczytaniu tego artykułu, powinieneś teraz zrozumieć znaczenie tworzenia wysokiej jakości treści, posiadania responsywnej strony internetowej i bycia pewnym, że Twoja strona jest bezpieczna. Powinieneś również wiedzieć, jak dodać wewnętrzne linki do swojej treści i jak zdobyć zewnętrzne linki do swojej witryny. A teraz, gdy wiesz wszystkie te rzeczy, możesz stworzyć najlepszą stronę internetową przyjazną dla SEO (dzięki firmie Sempai) i przyciągnąć więcej odwiedzających do swojej witryny.