Jak działa marketing rekomendacyjny?

Na świecie istnieją różne rodzaje marketingu. Każda z nich ma za zadanie sprawić, że klient chętniej kupi dany produkt, albo skorzysta z danej usługi. Jest to więc forma reklamy, jednak w nieco szerszym kontekście. W dzisiejszym poradniku skupimy się na terminie jakim jest marketing rekomendacyjny.

Ważny rodzaj marketingu

Od reklamy marketing różni się przede wszystkim tym, że rozumiemy przez niego nie tylko określoną formę przekazu (np. reklama telewizyjna, radiowa, billboardy), ale głównie strategię firmy w zakresie promocji samej siebie. Czym jest więc tytułowy marketing rekomendacyjny? Otóż jest to zbiór działań, które przedsiębiorstwo podejmuje w zakresie polecania swoich produktów. Nie musi to jednak oznaczać polecania ich przez samych pracowników. Tutaj stosuje się inne metody, takie jak choćby wykupowanie artykułów sponsorowanych czy recenzji. Mogą one ukazywać się w gazetach, na stronach internetowych, blogach, w filmach zamieszczanych w sieciach społecznościowych. Jest bardzo wiele możliwości na stosowanie marketingu rekomendacyjnego (więcej na https://kohai.pl/blog/na-czym-polega-marketing-rekomendacyjny/).

Kto powinien się nim zajmować?

W przypadku bardzo dużych firm zazwyczaj działają w nich specjalne działy, które zajmują się stricte kwestiami promocji. Jednak w firmach niewielkich, które niedawno pojawiły się na rynku i są prowadzone przez jedną osobę, robi się z tego dużo większe przedsięwzięcie. Trzeba bowiem poznać techniki marketingowe, odpowiednio sformułować przekaz, wykupić artykuły i inne materiały sponsorowane w określonych miejscach. Trudno byłoby tym wszystkim zajmować się wtedy, gdy jesteśmy zmuszeni do prowadzenia na bieżąco samej działalności. Wtedy marketing rekomendacyjny najlepiej powierzyć podmiotowi zewnętrznemu, takiemu jak choćby specjalna agencja.

Stosowanie marketingu rekomendacyjnego jest bardzo ciekawym rozwinięciem innych jego form. Oprócz tradycyjnej reklamy czy coraz częściej wykorzystywanego marketingu szeptanego, ta forma potrafi przyciągnąć do nas mnóstwo nowych odbiorców. Każda osoba, która stanie się potencjalnym klientem i ostatecznie skorzysta z naszych usług, to zwrot z poniesionej inwestycji.