Co to jest Pixel Facebooka i dlaczego jest potrzebny?

Pixel Facebooka to narzędzie analityczne, które śledzi zachowanie użytkowników w witrynie: jakie strony odwiedzają, jakie przyciski i łącza klikają, jakie formularze wypełniają i inne działania. Umożliwia on tworzenie grup odbiorców dla kampanii reklamowych na Facebooku.

Pixel facebook co to i dlaczego go potrzebujesz?

Facebook pixel to fragment kodu JavaScript. Można go znaleźć w odpowiedniej sekcji strony czy sklepu internetowego.Kod piksela należy umieścić na dole nagłówka sekcji witryny przed znacznikiem . Aby kod działał prawidłowo, należy umieścić go na wszystkich stronach witryny.

Pikxel na Twojej witrynie monitoruje odbiorców witryny i śledzi działania podejmowane przez użytkowników. Aby pixel mógł przechwytywać działania, należy skonfigurować zdarzenia (więcej na ten temat: https://sempai.pl/blog/pixel-facebooka-jak-wdrozyc/).

Jak działa Pixel Facebooka?

Aby śledzić zachowania użytkowników, Pixel ustala powiązanie między osobą odwiedzającą stronę internetową a jej kontem na Facebooku lub Instagramie. Do identyfikacji użytkowników firma Pixel używa podstawowych i zewnętrznych plików cookie – krótkich fragmentów kodu, które są przechowywane w przeglądarkach internetowych. Wszystkie informacje zebrane na temat działań użytkowników są przesyłane do Facebooka.

Po wprowadzeniu nowego systemu iOS reklamodawca musi uzyskać zgodę użytkowników aplikacji AppStore na śledzenie danych. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na śledzenie, nie będzie możliwe zbieranie jego danych za pomocą technologii Pixel.

Jak utworzyć i skonfigurować piksel Facebooka

Aby skonfigurować piksel Facebooka, musisz mieć stronę internetową i dostęp do edycji jej kodu. Dostęp może mieć również wykonawca – w takim przypadku należy wysłać mu instrukcje instalacji pocztą elektroniczną.

Aby dodać Pixel Facebooka do witryny, przejdź do Menedżera zdarzeń, kliknij ikonę zielonego plusa, kliknij „Połącz źródła danych” i wybierz „Internet” jako źródło. Kliknij „Piksel Facebooka” i wybierz „Połącz”. Następnie nadaj pikselowi nazwę, wpisz adres URL witryny, na której chcesz go zainstalować, i kliknij przycisk „Kontynuuj”. Piksel jest gotowy, pojawi się w sekcji „Źródła danych”.